Служители на Икономическа полиция от Областната дирекция на МВР в Габрово иззеха 276 туби, всяка по 5 литра, с фалшиви перилни препарати. Етикетите им са на известни марки, обаче съдържанието е неизвестно. Полицаите ги открили при проверка на търговски обект и прилежащия към него склад, съобщиха на 11 август от ОД МВР-Габрово.
„В складовото помещение са открити и иззети 96 кашона, съдържащи 276 течни перилни препарати в туби от 5 литра всяка, за които е установено, че са реплики на популярни търговски марки и са предназначени за продажба. По случая е образувано досъдебно производство за извършено престъпление по чл. 172б ал.1 от Наказателния кодекс.” Полицията не дава повече подробности, нито за марките, нито къде са открити.
Според цитирания текст от Наказателния кодекс който „без съгласието на притежателя на изключителното право използва в търговската дейност марка, изобретение, полезен модел, промишлен дизайн, сорт растение или порода животно, обект на това изключително право, или използва географско означение или негова имитация без правно основание, се наказва с лишаване от свобода от една до шест години и с глоба до десет хиляди лева.”
Интересното е, че мине се, не мине някой месец и в някой български град откриват голямо количество фалшиви перилни препарати, без да стане ясно къде и кой ги произвежда. Такива бяха открити през октомври м. г. в Ловеч и Троян – 123 л течни препарати, 14 чувала прахообразен перилен препарат, 119 туби с шампоан и др.
Но най-голямото количество менте перилни препарати беше заловено през юни м. г. в Русенско – над 5300 л. В с. Басарбово полицаите открили 921 пластмасови туби с вместимост по около 5 литра, представляващи имитация на регистрирани известни търговски марки Persil, Ariel и Lenor. Количеството, възлизащо общо на 4866 литра, бе иззето. По-късно в два имота в село Червена вода, стопанисвани от мъже на 38 и 57 години, бяха открити още около 140 туби от по 5 литра с фалшив перилен препарат – с надписи Ariel и Persil, ролки етикети със същия надпис и 59 опаковки парфюми – имитация на различни търговски марки.