Летен Театър – Габрово – на финалната права?!
Както е видно от снимките, финалът е малко по-близо, но все още далеч – и все по-далеч от първоначално обявения срок за изпълнение на СМР дейности!
Едно от малкото наистина хубави неща е, че все пак тези сгради се очаква да функционират, след като дълги години бяха оставени на произвола, а и красивото мозаечно пано на основната сграда не е съсипано, което си е постижение!
Припомняме, че Договорът с фирмата – изпълнител, НСК СОФИЯ ЕООД бе подписан на 31.05.2022 г. Там е упоменат срок от 350 календарни дни, което означава, че всички СМР дейности трябваше да са приключили на 16 май 2023 г., т.е., преди повече от една година. Но това не се случи!
На 27 септември 2023 г., 4 месеца след първоначално обявения краен срок се подписва първия анекс към договора, с който срокът се увеличава до 10 януари 2024 г., а първоначалната сума от 2 614 463.03 без ДДС, набъбва с още 798 082.28 лв – това е първата промяна на основния договор!
На 9 ануари 2024 г. се подписва анекс номер 2, с който се променя крайната дата за изпълнение на СМР дейности, която става 30 Април 2024 г.!
На 15 март 2024 г. се подписва и трети анекс, с който се увеличава сумата с още 509 149.24 лв без ДДС, или общото увеличение става 1 307 231.52 лв без ДДС, или към момента общата стойност е вече 3 921 694,55 лв без ДДС!
Повече анекси не са подписвани, а към днешна дата вече са изминали още 4 месеца след последно договорения срок.
Според първоначалния договор, при неспазване на сроковете, изпълнителят дължи неустойка в размер на 0.2% от договореното общо възнаграждение НА ДЕН, но не повече от общо 20%.
Като се има предвид, че общото увеличение на договора е с близо 50% вече спрямо първоначалната сума на договора, е интересно дали все пак Община Габрово ще си потърси неустойката – към днешна дата, общото увеличение на срока на изпълнение е повече от цяла една календарна година, спрямо първоначално заложеното!
Припомням и, че офертата на НСК София ЕООД е най-ниската оферта от цялата обществена поръчка, като именно по този показател те печелят обществената поръчка. Двукратните увеличения, обаче, вече надхвърлят и най-високата тогава предложена оферта, което повдига въпроса за това Как се избират изпълнителите и Не се ли поставят по този начин останалите участници в обществената поръчка в неконкурентно и неравностойно положение?
Припомняме, че съвсем наскоро КЗК постанови като незаконосъобразно възлагането на обществена поръчка за друг важен и стратегически обект в Габрово – изграждането на ново кръгово кръстовище до Централна Поща, а за редица от договорите има и финансови корекции от регулиращите органи, като например за РЕМО ЕТЪР те бяха в общ размер от над 282 000 лв, с общо показание „Нарушения в документацията за обществени поръчки“.
Припомняме, че множество от Обществените поръчки, касаещи по-големи обекти, като РЕМО ЕТЪР, РИМ и други са със закъснения в изпълнението от няколко месеца до над 2 години, множество анекси, а Община Габрово, традиционно, не си търси неустойките, заложени по тези договори.
„Сметката“, разбира се, не я плаща никой общински чиновник персонално, тя пак е за сметка на търпеливия данъкоплатец…!