След „Евтим Дабев“ – и на ул. „Христо Ботев“ ще се подменя чисто новия асфалт. Системен проблем или пореден епизод от серията „ремонт на ремонта“?

Втора габровска улица за кратко време повтаря един и същи сценарий: новоположен асфалт се нарязва и премахва само дни след полагането. Асфалтът на ул. „Евтим Дабев“ бе премахнат на 14 ноември,  а същата процедура по премахване на чисто нов асфалт вече се случва и на ул. „Христо Ботев“ – улица, която и без това беше в центъра на обществено напрежение заради масовото изсичане на дърветата там.

Резултатът е един и същ: ремонт за десетки хиляди левове трябва да бъде преработван почти веднага след неговото изпълнение.

Два ремонта, един и същи изпълнител

И в двата проекта участва един и същи консорциум от фирми:

  • ДЗЗД „Градска среда на Габрово 2016 – 2“

  • ДИМАС АД

  • КОТА-2001 ООД

Това поставя логичния въпрос:

Повтаря ли се един и същ дефект при един и същ изпълнител?

Какво знаем за ул.„Евтим Дабев“?

По информация от неофициален източник, при ремонта на ул.„Евтим Дабев“ са били взети лабораторни проби от асфалта, които по всяка вероятност не са отговаряли на стандартите. Резултатът – асфалтът е изцяло премахнат и положен наново към настоящия момент. Дали това е действително така и дали това е причината за премахването на новопоставения асфалт – въпросът ще отправим към възложителя на обществената поръчка на обща стойност 694 510.62 лв без ДДС – Община Габрово!

Какво се случва на ул. „Христо Ботев“

Днес същите действия се наблюдават на „Христо Ботев“. Нов асфалт се премахва, а официална причина не е обявена. Дали и тук причината ще се окаже същата – този въпрос отново ще изпратим към Община Габрово!

Къде е контролът?

Повтарянето на ситуацията в рамките на два проекта показва или:

  • сериозни технологични пропуски,

  • или недостатъчен контрол от страна на Община Габрово.

И двете хипотези заслужават проверка.

От „За Габрово“ ще поискаме:

  • протоколите от взетите проби, ако има такива;

  • актовете за установени дефекти;

  • информация дали ремонтът се преработва за сметка на изпълнителя;

  • документите по строителния надзор;

  • постановления за санкции към фирмите, ако има такива.

Въпросът, който остава:

Два отделни ремонта. Две различни улици. Едни и същи фирми – изпълнители на обществените поръчки. По всяка вероятност и проблемът ще се окаже един и същ.

Случайност ли е това, или системен модел на работа?

Очакваме отговори от страна на Община Габрово!