Граждански сигнал по актуален проблем.
Наскоро се случи инцидент в Габрово с блъсната от електрическа тротинетка жена, а казусът повдигна широка обществена дискусия. Редица общини вече въвеждат регулации за употреба на ел. тротинетки, а законовите промени за тези индивидуални превозни средства са факт от 2020 г.
В Закона за движение по пътищата е упоменато, че всяко индивидуално електрическо превозно средство може да се движат по велосипедната инфраструктура (велоалеите) и по градските пътища, по които позволената скорост е до 50 км/ч. Правилото е това може да става, когато по съответната улица няма изградена велоалея. Съответно, тези индивидуални ел. превозни средства трябва да се движат възможно най – вдясно на платното за движение. В чл. 80а и 81 от същия закон са детайлно описани всички места, на които е позволено да се ползват въпросните превозни средства, като е упоменато и