Близо 30 000 лева получават три проекта в област Габрово по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“
Eдин от тях е на медията „За Габрово“
Проектите са в подкрепа на активния начин на живот и гражданската ангажираност в местната общност.
Три проекта в област Габрово ще бъдат реализирани с подкрепата на седмото издание на инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“. Те ще получат 29 740 лева финансиране, като целта им е да окажат положително въздействие върху местната общност чрез насърчаване на здравословния начин на живот и активното гражданско участие. Инициативите ще се реализират до края на 2025 г. и имат за цел да достигнат до 8 670 души в областта.
Одобрените идеи за област Габрово са част от общо 40 проекта, които най-голямата социално отговорна програма на Лидл България финансира тази година с общ фонд от 370 000 лв.
Проектите са разпределени в пет тематични категории:
· #BeLocal – 8 проекта се фокусират върху съхраняването и популяризирането на културното наследство и местните традиции.
· #BeFair – 6 граждански идеи подпомагат социалното включване и подкрепата на уязвими групи.
· #BeActive – 9 инициативи ще насърчават активния начин на живот и гражданския активизъм. В тази категория попада проектът „Заедно по-здрави!“, реализиран от Сдружение „ИМКА“. Той получава 11 800 лв. и е насочен към насърчаване на здравословния начин на живот сред децата, младежите и техните родители. Чрез образователни дейности и инициативи участниците ще получат ценни знания за ползите от активния начин на живот и балансираното хранене.
· #BeGreen – 10 проекта ще насърчават устойчиви екологични практики, рециклиране и съхраняване на биоразнообразието. В тази категория попада проектът „Отпадъците като арт възможности“, реализиран от Сдружение „Шанс и подкрепа“ в град Трявна. Той получава 12 940 лв. и е насочен към промяна на поведението в общността по отношение на разделното събиране на отпадъци, рециклирането и повторното използване на ресурсите. В рамките на инициативата ще бъдат приложени нови възпитателни механизми, насочени към деца в училищна възраст, които ще ги запознаят с принципите на кръговата икономика. „Целим да подобрим околната среда, като предложим работещи механизми за устойчиво поведение“, споделят от организацията.
· #BeVocal – 7 медийни и журналистически идеи ще развиват критичното мислене и ще повишават осведомеността по важни обществени теми. В тази категория попада проектът „Социално отговорни и граждански активни“, реализиран от медията „За Габрово“. Той получава 5 000 лв. и има за цел да повиши информираността по теми, свързани със здравеопазването, опазването на околната среда и общественополезните дейности. Чрез създаване и разпространение на полезни материали проектът ще насърчи активното гражданско участие и ще даде гласност на важни местни инициативи. „Вярваме, че последователната работа през цялата година и своевременното разпространение на видеа и други материали ще допринесат за по-голяма ангажираност и осведоменост сред местната общност“, споделят от екипа на „За Габрово“.
Тази година в инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“ ще се включи и т.нар. „Детектив на доброто“, който ще проследява проектите по време на тяхното изпълнение и ще се среща с хората, които ги реализират. Ролята на „Детектив на доброто“ е поверена на Георги Ненов, създател на подкаста „Свръхчовекът“.
Повече за най-голямата социално отговорна програма на Лидл България, както и кои са одобрените проекти, можете да видите тук.
За „Ти и Lidl за нашето утре“
Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“ се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум. През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“. Целта е тя да бъде синхронизирана с усилията на Лидл България в областта на устойчивото развитие, както и да бъде адаптирана към съвременните нужди на обществото ни. Като партньор на инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България. С новото, седмо издание, общо финансираните граждански идеи ще са 195 с общ фонд от близо 1 650 000 лв. Тези проекти оказват положителен ефект върху живота на близо 3 милиона българи1. Въздействието им в общностите по места с времето продължава да нараства, а броят на бенефициентите да се увеличава.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 136 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.