Граждански сигнал по актуален проблем.

Наскоро се случи инцидент в Габрово с блъсната от електрическа тротинетка жена, а казусът повдигна широка обществена дискусия. Редица общини вече въвеждат регулации за употреба на ел. тротинетки, а законовите промени за тези индивидуални превозни средства са факт от 2020 г.

В Закона за движение по пътищата е упоменато, че всяко индивидуално електрическо превозно средство може да се движат по велосипедната инфраструктура (велоалеите) и по градските пътища, по които позволената скорост е до 50 км/ч. Правилото е това може да става, когато по съответната улица няма изградена велоалея. Съответно, тези индивидуални ел. превозни средства трябва да се движат възможно най – вдясно на платното за движение.  В чл. 80а и 81 от същия закон са детайлно описани всички места, на които е позволено да се ползват въпросните превозни средства, като е упоменато и

Чл. 81. (Доп. – ДВ, бр. 60 от 2020 г., в сила от 07.07.2020 г.) На водача на двуколесно пътно превозно средство, с изключение на индивидуално електрическо превозно средство е забранено:
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години.