Жители в района до завод „Капитан Дядо Никола“ 10 години очакват решение на сериозен проблем на тема „пътна безопасност“

Жители в раяйона на завод „Капитан Дядо Никола“ се свързаха с нашия екип, за да ни предоставят информация и да ни запознаят с проблем, който остава нерешим вече над 10 години. В резултат, днес от  „За Габрово“ изпратихме следния имейл до Министерство на регионоалното развитие и благоустройството, до МВР, до Община Габрово и до Областна управа – Габрово. Ето в подробности какъв точно е проблемът:

През 2023 г. е събрана и изпратена подписка на граждани, живущи на ул. Капитан Дядо Никола, бул. Столетов, ул. Перущица, ул. Поп Харитони други прилежащи улици в района на завод „Капитан Дядо Никола“ – Габрово. Подписката е събрана във връзка с множество пътни инциденти, които възникват на този участък, съгласно приложената карта. Жителите на квартала сигнализират за проблеми в този участък от поне 10 години, но и към настоящия момент, техният проблем не е решен. А той се състои в това, че на този участък възникват множество пътни инциденти, при което се поврежда имуществото на живущите там – най-вече къщите им. Жителите се притесняват и за цялостната пътна безопасност в района. Искането на гражданите е било в участъка да се изгради изкуствена неравност, или други средства за органичавене на скоростта на движение на МПС-та в района, който е жилищен. Прилагам цялостната им събрана корепонденция с институциите до тук, от която става ясно, че:
  • МВР – Габрово са извършили проверки на мястото, но според тях, изграждането на изкуствени неравности и/или пешеходни пътеки са „от компетенциите на Община Габрово, като администрация, стопанисваща пътя“.
  • От Община Габрово са отговорили, че  Наредба РД-02-20-10 от 05.07.2012г. относно изграждане или монтиране върху пътното платно на изкуствени неравности е отменена от ВАС и поради отмяна на тази наредба няма възможност за изгражване на изкуствени неравности.
На място е видно, че в участък от над 1 километър от бул. Столетов няма изградена никаква пешеходна пътека – отнася се до участъка ул. Капитан Дядо Никола 61 до бул. Столетов 12. Това е жилищен район, в който живеят и малки деца, които се налага да пресичат неправомерно, което потенциално застрашава живота им. В същото време, по информация на живущите в района, при множеството ПТП-та в района, редовно има пострадали хора, имало е и смъртен случай при една от катастрофите. Прилагам снимки, които ми бяха предоставени, във връзка със сигнала.
Във връзка с това, че решаването на проблема е от широка обществена значимост, изпращам следните въпроси, на които бих искала да получа отговор, съгласно ЗДОИ:
  • Възможно  ли е да се извърши цялостно обследване на района, с цел изграждане на поне една нормална, добре осветена и хоризонтално и вертикално маркирана пешеходна пътека в този участък, дълъг над 1 км, с цел повишаване на пътната безопасност на пешеходците?
  • След като цитираната по-горе наредба е отменена и се оказва невъзможно да бъдят поставени изкуствени неравности в участъка, възможно ли е да се поставят предпазващи колчета по продължение на тротоара така, че при евентуални катастрофи имуществото на живущите да не бъде унищожавано?
  • Възможно ли е да се постанови ограничение тип „Зона 30“ за този участък, което ограничение да се проследява с камери за следене на скоростта?
Надявам се, че ще се обърне сериозно внимание на проблема, с който жителите на квартала се борят вече повече от 10 години.
Този имейл изпратихме от „За Габрово“ до гореизброените компетентни институции и се надяваме, че действително ще бъде извършено ново обследване на района и ще бъдат предприеми мерки по обезопасяването на участъка. Оставяме настоящия материал като „тема с продължение“ – ще ви информираме какво са отговорили компетентните институции по настоящия проблем.
От „За Габрово“ също така събираме цялостна информация за проблематичните участъци в Габрово, които се нуждаят от подобрение на пътната безопасност. Ако разполагате с информация за такива участъци, изпращайте ни информация на мейл office@zagabrovo.bg
Снимки – жители на квартала.