ДНСК постанови и извърши проверка на „Летен Театър“ – Габрово, на 10 октомври т.г.
Ще отговори ли Община Габрово на конкретно зададените по темата въпроси и кой ще доплаща увеличението от близо 50% по този договор, спрямо първоначално договорената сума? Дали е готов за употреба обектът, предмет на обществената поръчка, след като всички срокове за СМР вече са изтекли?
След множество публикации и коментари в социалните мрежи относно дейностите, извършвани по обект „Летен Театър“ в Габрово, съгласно тази обществена поръчка, на 10 октомври т.г. ДНСК извърши проверка по сигнал. Имейлът с искане на тази проверка бе изпратен едновременно до ДНСК и до Община Габрово, на 09.09.2024 г.
Въпросите, които изпратихме до Община Габрово в този имейл бяха:
Дали Община Габрово, в качеството си на Възложител ще си потърси неустойката, както е разписано в договора, обаче?
Проверка на „За Габрово“ по темата „неустойки“ на големи инфраструктурни обекти от последните години показва, че се е наложила практика тези неустойки да не бъдат изисквани.
***
От огледа на място на строежа не са открити лошо изпълнени дейности, (…) не се установяват нарушения в процеса на строителството или влагане на некачествени строителни продукти. Представен е акт образец 14 от 15.08.2024 г. за приемане на конструкцията на сградата.
Що се касае за количествено-стойностната сметка /КСС/ към договора с изпълнителя, това са частнограждански облигационни отношения между възложител и изпълнител/строител/, по един договор за изработка по смисъла на Закон за задълженията и договорите /ЗЗД/, сключен между тях. Дали договорът за изработка се изпълнява точно, дали има неизпълнение, или лошо изпълнение, какво и за кое се плаща, приета ли е извършената работа и т.н, са все въпроси, по които евентуално съдът може да се произнесе при заведен иск с правно основание.
Действително, в първоначално одобреният инвестиционен проект е предвидено по отношение на подобект 2 ,,ремонт и благоустрояване на трибуни/амфитеатър/“ да се изпълни реновиране на настилките на амфитеатъра и изграждане на нови пейки.
Проверка на място на „За Габрово“ показва, че изпълнението на амфитеатралната площ е с пластмасови седалки, докато в КСС е било заложено те да са пейки, както потвърждават и от ДНСК, но допълват, че това са „несъществените изменения в проекта, а не в договора“.
Няма отговор от ДНСК относно посочено друго видимо към момента несъответствие между КСС и реално изпълненото, а именно – цвета на фасадата на „старата“ сграда на обекта, но вероятно и това влиза в графа „несъществено изменение“.
„Несъществените изменения се нанасят в проекта и се заверяват като екзекутив съгласно чл.175 от ЗУТ (Закон за устройство на територията),“ но „в случая строителството е на етап съставяне на Акт образец 15, поради което екзекутивна документация все още не е изготвяна.“, казват още от ДНСК, с което техният официален отговор, който може да видите в пълен размер в галерията, приключва.
Относно Община Габрово – към момента на публикуване на настоящия материал, както и въпреки законоустоновения срок за отговор на сигнали на граждани, отговор от тяхна страна няма. „За Габрово“, обаче, разполага с автоматичен отговор от системата на Община Габрово, според който нашият сигнал е бих входиран още при подаването си (вижте галерията).
Защо Община Габрово не желае да отговори на конкретно зададените по темата въпроси и кой ще доплаща увеличението от близо 50% по този договор, спрямо първоначално договорената сума, както и кога изобщо ще бъде готов за употреба този обект, предстои да разберем!
Повече по темата за това как бяха подписани общо 3 анекса към този договор, колко точно е общото увеличение на сумата и снимки, проследяващи целия етап на СМР дейности, може да видите тук.
Снимки към публикацията – „За Габрово“, актуални към 22.10.2024 г.
От документите е изтрита част от сигнала ни, тъй като в тази част се съдържа „лично мнение“ на компетентни лица, с които от „За Габрово“ се консултирахме, преди да изпратим сигнала.