Въпреки обещанията – Енерго Про отказва да изплати обезщетение на пострадали от тежките аварии през м. декември

От „За Габрово“ получихме сигнал, както и множество жалби, входирани от жител на с. Долни Дамяновци – домакинството е останало без ток в периода 21 декември 2024 г. до 30 декември 2024 г., за период от повече от 168 часа! Въпреки входираните множество жалби към Енерго Про, КЕВР и КЗП, домакинството получава ОТКАЗ да бъде компенсирано за периода, в който не е имало ел.захранване към дома им. В жалбите си, те заявяват и че, биха искали и компенсация за унищожена храна и закупен агрегат, както и за разходите по наложилата се употреба на този агрегат. Ето какво отговарят от ЕНЕРГО ПРО:

Уважаема госпожо,

В„ЕНЕРГО-ПРО Продажби“ АД постъпи Ваша жалба – искане за изплащане на неустойка поради липсата на електрозахранване, в обект с адрес с. Долни Дамяновци. В отговар на отправеното от Вас искане за компенсиране Ви уведамяваме: „ЕНЕРГО-ПРО Продажби“ АД, в качеството си на краен снабдител, притежава лицензия да снабдява с електрическа енергия битови клиенти, чиито обекти са присъединени към електроразпределителната мрежа на нива ниско напрежение, когато тези клиенти не са избрали друг даставчик. Дружеството работи съгласно одобрени от Комисия за енергийно и водно реryлиране (КЕВР) Общи условия на договорите за продажба на електрическа енергия на „EHEPГО-ПРО) Продажби“ АД, в които подробно са изброени правата и задълженията на двете страни — клиент и краен снабдител на електрическа енергия. Във връзка с гореизложеното Ви уведомяваме, че изплащането на неустойка в случаите на временно прекъсване от страна на мрежовия оператор поради авария, не е включено в лицензионните задължения на „ЕНЕРГО-ПРО Продажби“ АД в качеството му на краен снабдител, предвид което дружестаато не може да уважи отправената от Вас претенция.

Уверяваме Ви, че работата ни е съобразена изцяло с действащата нормативна уредба. Оставаме на разположение на телефон 0700 800 61 и имейл services@energo-pro.bg при необходимаст от информация за предлагани услуги или други въпроси.

С уважение,
Мария Драганова Отговорник Връзки с клиенти

От „За Габрово“ припомняме, че съгласно информация от КЕВР, когато има авария в градските райони и доставчикът на ток не успее в срок до 24 часа да възстанови електроснабдяването, дължи едократна компенсация на всяко засегнато домакинство – по 30 лева. Ако прекъсването на тока продължи повече от 36 часа, тогава за всеки 12 часа над 36-те се заплащат 20 лева на клиент – до възстановяването на захранването.

От Министерство на енергетиката също обявиха, че засегнатите абонати ще бъдат компенсирани, като реално държавната компенсация би трябвало да дублира компенсацията от ЕРП-то. На среща, провела се на 20 януари между настоящия Министът на енергетината, Жечо Станков и представители на трите електроразпределителни дружества „Електрохолд“, ЕВН и „Енерго-Про“, бе обявено, че:

Абонатите, които са нямали ток повече от 24 часа, ще получат компенсации и от доставчиците на ел.енергия по банков път, но точният срок за това не е уточнен. Компенсациите ще се изплащат за над 20 000 домакинства, като помощта е в размер на 30 лв. за останали без ток над 24 часа и 20 лв. за всеки започнат час след 12 часа.

Абонати, които не са използвали електрическа енергия през последните 12 месеца, обаче, няма да получат компенсации е доълнителната информация.

От „За Габрово“ ще изпратим запитване до Министерство на енергетиката, КЕВР и ЕРП – Севен относно ОТКАЗА да бъде изплатено обезщетение на конкретното домакинство, но този отказ повдига редица въпроси относно обещаното и това, което реално се случва!

Припомняме, че в края на м. декември хиляди жители на общините Габрово, Трявна, Троян, Ловеч и други останаха без ел.захранване, в следствие на тежки аварии. От Министерство на енергетиката посочиха условията, по които ще се получават компенсации от държавата, както и бяха поети ангажименти за план за цялостно справяне с проблема.

Дали, обаче, действително ще бъде защитен интересът на гражданите, предстои да разберем.